prosince 13, 2013

But if you really hold me tight, all the way home I´ll be warm.

Jelo nás asi 50, včetně dvou profesorek. Vyjeli jsme brzo ráno, já usla v buse s otevřenou pusou a nic příjemnýho to nebylo. Přijeli jsme do Vídně, vystoupili u Kunsthistorisches museum, kde jsem měli k večeru sraz a navštívili tam výstavu Luciana Freuda. Šli jsme přes Hofburg a krásné vánoční ulice až k Stephansdomu, kde jsme se byli podívat i vevnitř. Pak jsme se ztratili, ale pomocí mapy jsme bezpečně došli do Albertiny, kde jsme šli na výstavu fauvistů, hlavně Henri Matisse, dále André Derain, Robert Delaunay, Raoul Dufy,.. 

Při hledání stálé výstavy The batliner collection (od Moneta po Picasa) jsme prošli výstavu George Baselitze a Sonjy Gangl, a nakonec jsme ji stejně nenašli. Koupila jsem si v suvenýrech obyčejnou zlatou tužku s nápisem Albertina za 1 euro, mám ji teď v trezoru, forek, nemam. Když jsme se dost vynadívali na barevná plátna v rámech, měli jsme rozchod. 

Chodili jsme s Hrdinou po celém historickém centru, vše dokumentovali, dali si čokoládu a kafe ve Starbucksu, podívali se na pravé vánoční trhy, Hrdina měl punč i wurst, já zašla do pár obchodů a koupila nějaké dárečky, v ulicích jsem se radovala z osvětlení, třásla se zimou, koupili jsme rodičům Mozartkugeln a vraceli se kolem Rathaus, kde byly ty největší trhy, k muzeu. V muzeu jsme po shlédnutí výstavy plné nahých kyprých těl vysedávali na měkkých sedačkách v galerii, povídali si a mr.V ztratil klíč od skříňky s kabátem, fun. Domů jsme se vraceli unavení, ale snad spokojení s tímto předvánočním výletem :)

8 komentářů:

  1. Tie trhy sú úžasné ja som tam bola minulý rok s rodinou a bolo to super:)

    OdpovědětVymazat
  2. Muselo to být senzační, hned by jsem tam jela! Ach, ty fotky jsou jen důkazem, že je to úžasné město, kam se lidé vracejí. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Aaah ty fotky jsou nádherné! Mě to do Vídně nikdy nelákalo, asi proto, že mi to na pohled připadalo hrozně podobné Praze, ale určitě bych se tam někdy o Vánocích mrkla.:)

    OdpovědětVymazat
  4. vypadá to nádherně, doufám, že se tam letos ještě podívám, ale asi ne ;)

    OdpovědětVymazat
  5. naozaj krása :)
    práve som začala blogovať (: watch it
    http://milesdontmeaneverything.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  6. jéé zrovna jsem se z Vídně vrátila, bylo to skvělé hlavně ty výstavy, ale hrozně lidí:/

    OdpovědětVymazat
  7. to bych si nechala líbit :-) snad to vyjde přští rok :-)

    OdpovědětVymazat